Zestawienia bibliograficzne
Nauczanie języka polskiego jako obcego – zestawienie bibliograficzne
Nauczanie języka polskiego jako obcego – zestawienie bibliograficzne
1. „Cześć! Jestem Tom”, czyli nauka mówienia w języku polskim dla obcokrajowców. Propozycja lekcji dla początkujących / Patrycja Kubicha. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 49-66
2. Co kryje się w słowie obcy? Z zagadnień nauczania języka polskiego jako obcego / Anna Dąbrowska. // Poradnik Językowy. – 2010, nr 10, s. 21-34
3. Co przyszli lektorzy języka polskiego jako obcego wiedzą o czasowniku? / Magdalena Karasek, Mateusz Gaze. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 55-59
4. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego / Przemysław E. Gębal, Władysław T. Miodunka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020.
W 38604
5. Egzamin(y) z języka polskiego jako obcego na poziomie GCSE w Wielkiej Brytanii / Maksi Anna Kozińska. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 55-62
6. Etykieta językowa zawarta w podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego / Sebastian Taboł. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 22-33
7. Film jako tekst kultury na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Na przykładzie filmu „Ostatnia rodzina” / Agnieszka Potyrańska. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 105-117
8. Interaktywny program edukacyjny KIKUS digital do nauki języków dla najmłodszych : propozycja zastosowania / Justyna Hryniewicz. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 81-86
9. Internetowe materiały do nauki języka polskiego jako obcego dostępne w Chinach / Huiling Zhang. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 109-117
10. Jak krok po kroku realizować kształcenie polonistyczne uczniów z doświadczeniem migracyjnym – poradnik praktyka z propozycją ćwiczeń / Agnieszka Tomasik. // Polonistyka. – 2022, nr 3, s. 15-19
11. Jak oswoić „Obcego na mojej kanapie?” : lekacja języka polskiego jako obcego dla uczniów różnojęzycznych z wykorzystaniem fragmentów filmu dokumentalnego Grzegorza Brzozowskiego / Justyna Hanna Budzik. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 32-35
12. Klub Dyskusyjny „W mieście” : konspekt zajęć języka polskiego jako obcego dla uczniów rosyjsko- i ukraińskojęzycznych / Dominika Lewandowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 40-41
13. „Ku wielokulturowej szkole w Polsce” : pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II, III etapu edukacyjnego (w szkołach m. st. Warszawy) / Przemysław E. Gębal. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 68-71
14. Miejsce języka polskiego w życiu dziecka wielojęzycznego / Marta Kędzia. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2022/2023, nr 2, s. 23-32
15. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle założeń dydaktyki konstruktywistycznej. Autorski model glottopedagogiczny / Przemysław Gębal, Monika Nawracka. // Niebieska Linia. – 2019, nr 3, s. 54-67
16. Nauczanie języka polskiego jako obcego dzieci z doświadczeniem migracji / Dominika Izdebska-Długosz. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 7-22
17. Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego / Anna Dąbrowska. // Język Polski. – 2018, nr 2, s. 22-41
18. Nauka poprzez zabawę. Metody nauczania języka polskiego jako języka obcego w szkole podstawowej / Anita Skóra. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 93-106
19. Nie tylko ortografia : wybrane problemy kształcenia odmiany pisanej języka w nauczaniu dzieci z doświadczeniem migracyjnym w polskich szkołach / Agnieszka Rypel. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 11-17
20. O świadomości fonetycznej osób udostępniających w serwisie YouTube materiały dla obcokrajowców uczących się języka polskiego / Ewa Bodyda. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 43-48
21. Planowanie lekcji języka obcego : podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych / Iwona Janowska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas cop. 2010. W 33868
22. Planowanie lekcji języka obcego : podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych / Iwona Janowska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas cop. 2010. W 36106
23. Po nitce do kłębka, czyli jak zaplanować efektywne nauczanie języka polskiego jako obcego (na podstawie doświadczeń w pracy z uczniami ukraińskimi) / Joanna Gałwiaczek. // Polonistyka. -2022, nr 4, s. 11-15
24. Polski krok po kroku : junior : seria podręczników do nauki języka polskiego jako obcego. 1 / Iwona Stempek, Paulina Kuc, Małgorzata Grudzień. – Kraków : Glossa, Polish Language School 2015. W 40158
25. Polski krok po kroku : seria podręczników do nauki języka polskiego dla obcokrajowców : poziom A2 / Iwona Stempek, Anna Stelmach – Kraków : Polish-courses.com 2020. W 40156
26. Polski krok po kroku : podręcznik nauczyciela : poziom 1 / Joanna Stanek, Iwona Stempek. – Kraków : Glossa, Polish Language School – Polish-courses.com 2015. W 40159
27. Polski krok po kroku : gry i zabawy językowe : poziom 1 / Iwona Stempek. – Kraków : Glossa, Polish Language School [2012]. W 40157
28. „Polski krok po kroku” jako źródło zadań rozwijających świadomość językową związaną z przymiotnikami / Piotr Raczyński. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 79-92
29. Pomoce Montessori w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Ewa Piotrowska-Rola, Marzena Porębska. // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 1, s. 73-79
30. Popkultura i media społecznościowe na lekcjach języka polskiego jako obcego / Katarzyna Furmaniak, Adrianna Olkowska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 67-71
31. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej. Propozycja metodyczna dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na poziomie A1/A2 / Monika Żelazna. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 67-77
32. Spotkania z kulturą polską na dodatkowych lekcjach języka polskiego dla uczniów powracających z emigracji / Katarzyna Stankiewicz, Anna Żurek. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 10-17
33. Środowisko rodzinne w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Anna Król. // Język Polski w Gimnazjum. – 2012/2013, nr 4, s. 62-67
34. Status języka polskiego jako drugiego oraz obcego w polskiej szkole / Beata Katarzyna Jędryka. // Poradnik Językowy. – 2014, nr 10, s. 42-54
35. Strategie konwersacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie progowym / Izabela Wieczorek. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 87-93
36. Studenci chińscy i lektorzy języka polskiego jako obcego: trudności w interakcjach / Paulina Oczko. // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 3, s. 51-56
37. Testowanie rozumienia tekstu pisanego w środowisku cyfrowym : na przykładzie języka polskiego jako obcego / Dominika Bucko. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 3, s. 37-44
38. Trzeba mierzyć wysoko! : Stanisław Lem na zajęciach języka polskiego jako obcego / Iwona Grodź. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 5-10
39. W 90 minut dookoła języka polskiego / Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 73-77
40. Wątek kultury ludowej w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Alicja Trukszyn. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 23-40
41. Wpływ certyfikacji na jakość nauczania języka polskiego jako obcego / Władysław T. Miodunka. // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 38-43
42. Wykorzystanie literatury w procesie nauczania języka polskiego jako obcego (na podstawie doświadczeń z uczniami z Ukrainy) / Katarzyna Włodkowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 29-31
43. Wykorzystanie multimedialnych kart pracy w nauczaniu języka polskiego / Mateusz Wysocki. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 73-87
44. Wykorzystywanie podręcznika „Po polsku po Polsce” w nauczaniu chińskich studentów języka polskiego jako obcego / Huiling Zhang. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s 107-121
Autor
Komentarze zablokowane